fbpx

The Theater Antigone Challenge

challenge

Theater Antigone organiseert elke twee jaar Futur Liquide, een driedaags theaterfestival dat jong talent wil tonen aan het publiek. Vaste waarden staan er naast beginnende regisseurs en acteurs, met toonmomenten van theaterstudenten, avond- en namiddagvoorstellingen, workshops en muziek. 

Voor de editie van 2018 wenste de organisatie deze filosofie door te trekken naar de communicatie rond het festival. Futur Liquide lanceerde de uitdaging om visuele content en copy te creëeren die past binnen de bestaande communicatieplanning en -strategie.

strategie

Op basis van een analyse van de communicatieplanning- en strategie van de opdrachtgever, creëerden de studenten een visual storytelling aanpak, inclusief content plan van de communicatieproducten. Theater Antigone en Communicatiemanagement Howest lanceerden een redactie die voor, tijdens en na het festivalweekend verslag uitbracht van het theaterfestival. De redactie plaatste het festival in de (digitale) spotlights aan de hand van recensies, foto’s, video’s, GIFs, memes, infographics en interviews met acteurs, regisseurs en publiek. In lijn met de filosofie van het theaterfestival, recenseerde, fotografeerde en interviewde de redactie zowel vaste waarden als jong talent.

resultaten

6 recensies, 3 interviews, contentplan voor, tijdens en na Futur Liquide, uitgewerkte social media posts met o.a. guerrilla actie, aftermovie, behind the scenes en interviews.

yes, we have the power

Wil je samenwerken met studenten of docenten van de opleiding Communicatiemanagement aan Howest? Vragen, opmerkingen of onduidelijkheden? Neem contact op met Joanna Desmet, coördinator Onderzoek & Dienstverlening van de opleiding Communicatiemanagement aan Howest.

Over de auteur

Caroline Baert

Lector Strategische Communicatie en Trendonderzoek in de opleiding Communicatiemanagement aan Howest in Kortrijk