fbpx

Nele Pieters

portret van nele pieters co-founder Hotel Hungaria Academy en auteur ‘Community Marketing’ en spreker op let's talk influencers een event over influencer marketing georganiseerd door de opleiding communicatiemanagement aan howest

Geloof jij nog steeds in likes? Wij zijn overtuigd van invloed!

Afgestudeerd als handelsingenieur ging Nele Pieters aan de slag als sales en marketing manager bij Procter & Gamble en evolueerde tot business consultant die corporate bedrijven adviseerde op gebied van customer experience. Doorheen haar ervaringen realiseerde ze zich dat bedrijven zich steeds vaker laten leiden door technologische innovaties en hippe nieuwe marketingtactieken, in plaats van te vertrekken vanuit een overkoepelende strategie. Samen met Stephanie Duval ontwikkelde ze daarom de Community Marketing methodologie om bedrijven te helpen zich heroriënteren in een wereld waarin de consument gedreven wordt door communities. Hun inzichten bundelden de twee in het boek “Community Marketing: Terug naar de Kern van het Verhaal”, waarmee ze een nieuwe beweging op gang willen trekken in de huidige marketingwereld.

Het uitganspunt? Je klant centraal zetten en deze benaderen via een community. Maar wat is een community? Kan je deze bouwen? Is community marketing een alternatief voor influencer marketing? Of geeft community marketing net het inzicht dat er nodig is om influencer marketing tijdloos te maken? Ontdek het in deze boeiende keynote.