fbpx

Think Pink & Howest: 'Hou je borsten warm'

Think Pink en Howest dagen vrouwelijke burgemeesters uit

🎀Think Pink🎀  lanceert dit eindejaar de campagne ‘Hou je borsten warm’. Om de campagne op gang te trekken vroegen ze studenten Communicatiemanagement een persevent te organiseren. Het resultaat? Een straf concept en persaandacht op nationale en regionale zenders. Denk VRT, Het Laatste Nieuws, Focus WTV en anderen.

Met de campagne wil 🎀Think Pink🎀  het belang van screening en vroegtijdige opsporing van borstkanker onder de aandacht brengen. Wat bedachten de studenten? Omdat 1 op 8 vrouwen te maken krijgt met borstkanker daagden ze 8 West-Vlaamse vrouwelijke burgemeesters uit om in een ijsbad te springen. Het ijskoude bad staat symbool voor het ijskoude nieuws waar vrouwen mee geconfronteerd worden wanneer ze de diagnose van borstkanker te horen krijgen. Burgemeesters van dienst? Lut Deseyn van Avelgem, Lies Laridon van Diksmuide, Carine Dewaele van Lendelede, Ria Pattyn van Lichtervelde, Greet De Roo van Ruiselede, Ruth Vandenberghe van Kortrijk en Annick Vermeulen van Zedelgem.

Na deze frisse duik trokken de burgemeesters onder het motto ‘Hou je borsten warm’ een 🎀Think Pink🎀  foute kersttrui aan. Met de opbrengst van de kersttruienverkoop bezorgt de organisatie zogenaamde 🎀Think Pink🎀  kits aan vrouwen die de diagnose van borstkanker krijgen.

Let's go viral met 'Hou je borsten warm'

De burgemeesters dagen via een filmpje hun mannelijke tegenhangers én hun medewerkers uit voor eenzelfde ijskoude challenge (zie ook video hieronder om te weten wie). De gemeenten die de challenge aangaan, kunnen zich op hun beurt engageren om werknemers die intekenen op de challenge een foute kersttrui cadeau te doen. Een virale actie dus. Op deze manier krijgt de kersttruiencampagne van 🎀Think Pink🎀  een extra boost en is de organisatie in staat meer mensen met borstkanker te helpen. Het gaat hier dus om een uitdaging met dubbele finaliteit.

Studenten Events organiseren persevent

De organisatie van dit persevent kaderde in het  keuzevak Events. Alle organisatorische taken voerden de studenten autonoom uit. Dit onder het toeziend oog van docente Evelien Martens en met ondersteuning van Mieke Deprez, campaignmanager bij 🎀Think Pink🎀 .  

“Deze kans is een ongelofelijke opportuniteit voor de studenten. Tijdens deze lessen tracht ik hen zo goed mogelijk te coachen en elk hun eigen sterktes tot uiting te laten komen. De samenwerking met Think Pink is een voorbode van de mogelijke job die ze later zullen uitvoeren. Een betere leerschool bestaat niet.”
“Een zeer prettige samenwerking met gedreven studenten, waarbij beide partijen van elkaar hebben geleerd”
 “Dit project ligt me nauw aan het hart omdat zowel mijn oma, mama en meter borstkanker hebben of hebben gehad. Hierdoor keek ik nog extra hard uit naar de samenwerken met Think Pink en de realisatie van deze campagne.”
Over de auteur

Evelien Martens

Lector Marketing & Events en kwaliteitszorgcoördinator in de bacheloropleiding Communicatiemanagement aan Howest in Kortrijk