🎀Think Pink🎀 lanceert dit eindejaar de campagne ‘Hou je borsten warm’. Om de campagne op gang te trekken vroegen ze studenten Communicatiemanagement een persevent te organiseren. Het resultaat? Een straf concept en persaandacht op nationale en regionale zenders. Denk VRT, Het Laatste Nieuws, Focus WTV en anderen.
Met de campagne wil 🎀Think Pink🎀 het belang van screening en vroegtijdige opsporing van borstkanker onder de aandacht brengen. Wat bedachten de studenten? Omdat 1 op 8 vrouwen te maken krijgt met borstkanker daagden ze 8 West-Vlaamse vrouwelijke burgemeesters uit om in een ijsbad te springen. Het ijskoude bad staat symbool voor het ijskoude nieuws waar vrouwen mee geconfronteerd worden wanneer ze de diagnose van borstkanker te horen krijgen. Burgemeesters van dienst? Lut Deseyn van Avelgem, Lies Laridon van Diksmuide, Carine Dewaele van Lendelede, Ria Pattyn van Lichtervelde, Greet De Roo van Ruiselede, Ruth Vandenberghe van Kortrijk en Annick Vermeulen van Zedelgem.
Na deze frisse duik trokken de burgemeesters onder het motto ‘Hou je borsten warm’ een 🎀Think Pink🎀 foute kersttrui aan. Met de opbrengst van de kersttruienverkoop bezorgt de organisatie zogenaamde 🎀Think Pink🎀 kits aan vrouwen die de diagnose van borstkanker krijgen.