Op zoek naar dé perfecte Instagramfoto? Experiential marketing agency CityCubes en changency Hurae initieerden met Smile Safari het allereerste Instagrammuseum in België, een super instagrammable pop-upmuseum. De ideale kans voor het grote publiek om in 33 speciaal daarvoor ontworpen decors magnifieke en vooral Instagramworthy foto’s te trekken. Chillen met een tyrannosaurus rex, heen en weer swingen op reuze telefoons of verzuipen een bad vol geld? Smile Safari is een soort Disneyland voor wannabe influencers.
Om zich een weg te banen door de Instagramdoolhof voorziet Smile Safari een safarimap. Aan de hand van fleurige en kinderlijke tekeningen bereik je verschillende decors, stuk voor stuk door grote merken gesponsord. En voorzien van een catchy naam zoals het zangerige ‘Don’t worry be happy’. Bezoekers wisselen in de toiletten van outfit, kammen als volleerde kappers de haren en poseren alsof hun leven ervan afhangt.
Het decor ‘#taboobchallenge’ spreekt tot de verbeelding. Kartonnen blote borsten zover het oog reikt. Passend voor de Think Pink maand waarin het pop-upmuseum haar deuren opende. Maar de kartonnen blote borsten vormen ook een kritische noot. Instagram verwijdert namelijk ‘te blote’ foto’s wegens choquerend of ongepast.
Een andere insteek primeert bij ‘Picture the light side of life’. Je maakt er een kiekje vanop een hoge ladder, klaar voor een duik in een kleurrijk ballenbad. Een duik die het kind in jezelf naar boven brengt. Een boemerang of snapshot maken is hier de boodschap. Nog opvallend? De alomtegenwoordige branding. Elk decor is gesponsord. Je flitst er doorheen de grote merken zoals Samsung, H&M, Lidl en Sprite. Slim gespeeld van Hurae en CityCubes en op zich vormt dit geen probleem. Zo gaat het er immers aan toe in het influencerwereldje: merk sponsort influencer. De inkomprijs is desondanks niet min, maar dit lijkt de bezoekers niet te deren. Zij dompelen zich maar wat graag onder in de girly, vrolijke en kleurrijke sfeer. Alle zorgen lijken eventjes vergeten.
En dan is er natuurlijk ook The Smile Club. Zittend op funky barkrukjes geniet je van een hapje of drankje. Uiteraard voorzien door de merken die de Instagramdecors sponsoren. Voor de echte smartphone addicts is er supersnelle wifi en een verzameling telefoonopladers. Kortom, alles om je foto’s zo snel mogelijk te bewerken en op Instagram te plaatsen!
Over de auteur
Caroline Baert
Lector Strategische Communicatie en Trendonderzoek in de opleiding Communicatiemanagement aan Howest in Kortrijk
This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish.AcceptRejectRead More
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.